Monday, April 16, 2018

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Anną Hofstätter

Za nami już 32 wywiady, w których to przedstawiły się nam 32 panie należące do Klubu Polki na Obczyźnie. Dziękujemy Czytelnikom, tym stałym, którzy dotrwali z nami do wywiadu numer 33, tym nowym i tym przypadkowym gościom na blogu - wszystkim, których interesuje to, co mają do powiedzenia nasze Polki/blogerki.

Dzisiaj rozmawiamy z Anią, którą tradycyjnie pytamy:

Aniu, gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

Najbardziej identyfikuję się z Iławą, gdzie spędziłam czasy szkoły podstawowej i liceum. Ta niewielka, malownicza miejscowość na Warmii- Mazurach ukształtowała moją osobowość. Potem przyszły studia w Olsztynie, moim drugim mieście. Jednak tak naprawdę tym, kim jestem, stałam się na obczyźnie.



Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

W Austrii mieszkam od 2004 roku. Niedługo mieszkałam pod Salzburgiem, ale to Wiedeń jest moim domem.

Kraj i przyczyna Twojej emigracji to...

Wyjechałam, żeby nauczyć się języka niemieckiego. W planie był powrót do Polski. Po drodze jednak pozmieniały się koleje życia i zostałam w Austrii.

Jakie masz wykształcenie?

Jestem magistrem fizjoterapii i ten zawód wykonuję na co dzień. Zawsze chciałam skończyć studia wyższe. Tak bardzo mi zależało, że przez dwa lata co tydzień jeździłam z Wiednia do Wrocławia do szkoły. To był trudny czas, ale jestem z siebie dumna i zadowolona, że spełniłam swoje marzenie.

Czym zajmujesz się na co dzień?

Teraz jestem w ciąży i wychowuję synka. Niedługo do nas dołączy córka. A co po macierzyńskim - przekonamy się...

Jakie masz hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

Bardzo lubię robótki ręczne i inne twórcze i kreatywne działania. Ostatnio jednak skupiam swoje wysiłki i poświęcam czas miastu (odkrywanie, zwiedzanie) oraz blogowaniu.

Z czego jesteś dumna?

Jestem dumna z tego, jak udało mi się wypracować to, co mam tj. szczęśliwe małżeństwo i rodzinę. Związek to przecież zadanie do wypełniania na co dzień.


Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Pierwszego bloga, który „umarł” prawie od razu pisałam zaraz na początku emigracji. Tak naprawdę nie umiałam tego robić. Potem był blog o rękodziele i z niego wyewoluował obecny. Jestem też z niego dumna. To dużo pracy i czasu, żeby rósł i rozwijał się oraz nabierał i dawał wartość czytelnikom.
Piszę głównie o Wiedniu i Austrii. O stronie turystycznej i emigracyjnej, o tym, jak się tu żyje i o języku austriackim (niemieckim).

Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Spotkaniem wyjątkowych, pozytywnych osób, które dobrze się rozumieją, bo mają podobny punkt wyjścia.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Bardzo mnie cieszy każda osoba, która znajdzie coś ciekawego dla siebie na moim blogu. Ostatnio stworzyłam listę darmowych muzeów w Wiedniu, którą można pobrać. Serdecznie zapraszam na www.ilove.wien/darmowe-muzea-wieden.

Anna Hofstätter

Aniu, dziękujemy za rozmowę i Twój udział w Wywiadach. Życzymy szczęśliwego rozwiązania i wszelkiej pomyślności!

 Zdjęcia: Anna Hofstätter


No comments :

Post a Comment