Friday, July 21, 2017

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Danutą Łazarczyk

Gruzja nieodmiennie kojarzy mi się z jedną z moich ulubionych piosenek Filipinek, 'Batumi'. Ciekawe, czy była tam Danuta, która w Gruzji mieszkała i od jakiegos już czasu czeka na nasze Klubowe spotkanie online.

Witaj Danusiu! Jak zwykle zaczynamy od zapytania o Twoje miejsce w Polsce...

Pochodzę z Polski Zachodniej, a dokładnie z Gorzowa Wielkopolskiego. Gdybym jednak mogła wybierać miejsce urodzenia, wskazałabym Dolny Śląsk z jego niesamowitymi formami skalnymi, zamkami, pałacami i krzyżami pokutnymi.


Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Pierwszy raz na dłużej wyjechałam z Polski na Bałkany w latach 2009-2011, choć nie był to jeszcze wyjazd docelowy. Potem była Skandynawia (2011), Gruzja (2012-2014) i Turcja (2015). Chwilowo znowu jestem w Polsce, ale nie powiedziałam chyba jeszcze ostatniego słowa. ;-)



Kraj/ kraje / przyczyna Twojej emigracji...

Przyczyna moich wyjazdów była zawsze ta sama- praca. Jestem ekspertem od zintegrowanego zarządzania granicami, a fachowcy w tym zawodzie potrzebni są głównie w krajach, które dopiero dostosowują swoje przepisy i procedury do standardów przyjętych w naszym regionie Europy. Stąd moje wyjazdy na Bałkany oraz długi pobyt w Gruzji i Turcji.



Kilka słów o Twoim wykształceniu...

Ukończyłam prawo, ale nie czuję się prawnikiem. Gdybym dzisiaj wybierała studia, byłaby to raczej lingwistyka lub turystyka.


Jakie jest Twoje hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

Uwielbiam czytać książki, pracować w ogrodzie, chodzić z kijkami na nordic walking. Uwielbiam też móc wypić dobrą, pachnącą kawę i po prostu nic nie robić.

'Po prostu nic nie robić' - jak dla mnie brzmi super. 😊

Z czego jesteś dumna?

Jestem dumna z tego, co osiągnęłam w moim zawodzie, bo mało jest w nim kobiet. A najbardziej jestem dumna z tego, że wszędzie, skąd odchodziłam, pozostawiałam dobre wspomnienia i ludzi, którzy do dziś o mnie pamiętają.

Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Prowadzę dwa blogi - jeden o wszystkim, co związane jest z Gruzją, a drugi o wszystkim, co związane jest z Turcją. Powstały podczas mojego pobytu w tych krajach, a wzięły się stąd, że łatwiej było mi pisać o różnych sprawach na blogu, niż tłumaczyć każdemu z osobna, co się ze mną dzieje i jak wygląda życie za granicą.



Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Klub Polki
to miejsce, w którym znajduję mnóstwo informacji z całego świata podawanych nie w formie gazetowej, ale przez osoby, które gdzieś były i cos przeżyły. To także miejsce, w którym można poplotkować, poszukać porady czy inspiracji.



Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Od kilku lat maniakalnie zbieram wydania „Małego Księcia” z całego świata. Mam już około 270 egzemplarzy, a kolekcja stale rośnie.

Bardzo lubię „Małego Księcia”! Gdzie przechowujesz egzemplarze swojej kolekcji? Czy masz na to osobne pomieszczenie?

Kolekcja na początku mieściła się w małej drewnianej szafce, ale w miarę uzupełniania zbioru o kolejne egzemplarze jasnym stało się, że potrzebne jest inne miejsce. Mój Mąż wymyślił zatem i własnoręcznie wykonał piękną wnękę z półkami, na których mogę ustawiać wszystkie egzemplarze. Mam jeszcze wolne dwie półki, więc mogę spokojnie powiększać kolekcję!


Adresy moich blogów:

Gruzja okiem nieobiektywnym: innagruzja.blogspot.com
Turcja okiem nieobiektywnym: innaturcja.blogspot.com

DANUTA ŁAZARCZYK

Danusiu, super pomysł z tą półką. Gratulujemy pomysłowego i zdolnego męża!  Pozdrawiamy szanownego małżonka. 🙋


Do kolejnego spotkania i przeczytania w Wywiadach!







1 comment :

  1. Danusiu ależ ciekawy masz zawód! Cieszę się, że trafiłam na ten wywiad z Tobą :)

    ReplyDelete